همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

جنگ همیشگی...

سلام...یه سلام که دیگه مطمئنم به بن بست نمی رسه!
وقتی که می نویسم...انگار دارم پرواز می کنم!...تموم زندگی من نوشتنه...یه لحظه نمی تونم بدون نوشتن زندگی کنم...واسه همین با تموم وجودم و با تموم ثانیه هایی که همراه من هستند...باز هم می نویسم:

من نمی دونم این جنگ بین آقایون و خانم ها کی میخواد تموم بشه؟! دیروز بود که سر کلاس فنائی باز هم نزدیک بود بحث بالا بگیره و مقصر اصلی هم خود استادها هستند که جرقه ی اصلی آتیش جنگ رو می زنن، البته من خودم شخصا با تموم وجود ایمان دارم که ظلمی رو که مردها(در قدیم) به قشر زن کردن از جنایت هم بالاتره اما این سبب نمیشه الان هم به مردها به چشم بد نگاه کرد هم بین زنها و هم مردها آدم بد و خوب زیاده و نمیشه خوبی یا بدی یه نفر رو به خوبی یا بدی کل نفرات تعمیم داد...
مثلا دیروز فنائی سر کلاس میگه که: پسرها تو سن پانزده الی بیست و یک سالگی تو خیال و رویای کاذب هستند!(خب اگه خود فنائی اینطوری بوده دلیلی نیست که همه اینطوری هستند) و همچنین انصافا اگر دختر هستید و این پست رو می خونید خودتون بهتر می دونید که رویایی فکر کردن بویژه تو این سنین اصلا خصوصیت و ویژگی اصلی دخترها هاست و نه پسرها،یعنی در دخترها غالبتره و ممکنه پسرها هم بعضا چنین ویژگی داشته باشن،تازه اگر هم اینطور باشه رویایی اندیشیدن خیلی هم خوبه و اصلا بد نیست،و این غلطه که استاد گفت: خیالاتی بودن آدم رو از واقعیت دور می کنه،...من که خودم با خیالم به بسیاری از واقعیت ها رسیدم...
اما یه انتقاد از خانم ها!:
چرا یه سری منتظر هستن تا یه استادی از روی نادونی یه تیکه به پسرها بپرونه و اونها هم بگن:آفرین...دمش گرم...گل گفتی...!
بنده توی یه دونه از پست هام جهالت و نادونی یه سری از مردها رو نسبت به زن کاملا نقد کردم و این انتظار رو از خانم ها هم دارم که اونها هم برای جنس مرد که برادر و پدر خودشون هم هستند احترام قائل بشن...
اما این انتظار من خیلی خیلی کمتر از انتظار از مردها هست،با مطالعه و اطلاعات اندکی که دارم می دونم که الان بهترین فرصت واسه اینه که زنها تو این دوره و زمونه تلافی هرچی بدی از مردها رو دیدن سرشون در بیارن،اما میشه بجای این تلافی کردن دست به دست هم ارزش و شخصیت یک انسان رو جدای از اینکه مرد هست یا زن به تاریخ ثابت بکنیم، تو کل تاریخ بدترین رفتارها با زن می شد،همه که سعدی رو می شناسید بهتره بدونید خود سعدی اونقدر توی بوستان بر ضد زن شعر داره که آدم از یه همچین شاعر بزرگی بعید می دونه!،گرفتن حقوقی از زنها مثل حق بیرون رفتن از منزل!!! حق خرید کردن!!! حق انتخاب! حق عهده دار بودن مسئولیت ها از کوچکترین نمونه ظلم هایی بوده که مردها در حق زنها انجام دادن...و تو این دوره و با گسترش رسانه ها زنها دارای آگاه شدن و به ارزش خودشون پی بردن و عجیب نیست که در صدد انتقام باشن! اما بدی رو که نمیشه با بدی پاسخ گفت،من خودم بعنوان یه مرد از کرده پدران خودم واقعا شرمگین هستم اما در ضمن دلم هم نمیخواد جور کارای اونها رو من بکشم!
از نظر من زن هیچ کم و کاستی نسبت به مرد نداره و اصلا بحث کردن در مورد عیوب جنس مرد یا زن کفره،چون فرض کنید در حضور یک نقاش به تابلوئی که کشیده بخندیم و اون رو مسخره کنیم و روش عیب بذاریم،چه حالی به اون نقاش دست میده؟!
حالا فرض بفرمائید جلوی خدا که همه جا حضور داره به بهترین اثر هنری که خلق کرده(اشرف مخلوقات) بخندیم و اون رو به باد تمسخر بگیریم...!
***
باز هم بدون ذکر(!!!) نام فقط میخوام در کمال تعجب یه انتقاد از یه استاد بکنم:
من هیچ ادعایی نسبت به اینکه حد اقل دیپلم دارم یا مطالعه ام زیاد هست و... ندارم اما از یه نفر که مدرک دکترا داره خیلی خیلی بعیده که توی یه جمع پنجاه نفری مسئله ای رو مطرح بکنه که در شان کلاس نیست(مسئه آزادی زوجین...!)
من حتی توی وبلاگ خودم هم شرم می کنم که یه همچین بحثی رو مطرح کنم...این مسئله ای که تو کلاس و بین دانشجوها مطرح کرد هیچ ارتباطی به لارژ و راحت بودن نداره چون عدم داشتن عفت کلام و اندیشه رو هرگز نباید با راحت بودن و با جنبه بودن اشتباه گرفت...
بعد هم اون استاد قضیه ای رو که خیلی تابلو کرده، میگه بعدا خودتون متوجه می شید(انگار که با یه سری(عذر میخوام) نفهم روبروئه)و بعد هم که با شوخی چند تا از بچه ها مواجه میشه میگه که: دیگه به این مسئله دامن نزنید! انگارکه از فضا اومده و با یه همچین مسئله ای روی کره زمین مواجه شده !!!،خودش بحث رو راه می اندازه و خودش هم حسابی ماست مالی می کنه...
***

Ninja!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد