همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

عید غدیر

سلام عزیزان...

عید همتون مبارک باشه!
عیدی من به شما راه اندازی بخش ((یادگاری)) وبلاگ هست!
بهترین عید حداقل واسه من همین عید غدیر هست که خیلی ازش خاطره دارم هر سال تو این روز یه عالمه مهمون داریم و واقعا صفایی داره. هر چند که امسال این درسها نمیذاره نهایت استفاده رو از این عید بزرگ ببرم.

شکر خدا مقدمه تموم شد یعنی فقط هشت صفحه مونده تموم بشه، عربی و منطق هم چیزی نیست، به لطف خدا تمومش می کنیم!
اوه اوه روحیه رو!!! (بذار خدای نکرده مشروط بشم بعدا می مونم و این روحیه!)
 

زهر آگین ترین تیری که تو گلوی عده ای کور مذهب و نابینا رفته همین عید غدیر ما هست(البته قصد توهین به برادرهای سنی مذهب رو ندارم، منظورم مفتی های بی دین برخی کشورهای شیخ نشین و وهابیهای خوارجی هست) واقعا باید قدر این عید رو دونست چه از نظر فرهنگی و چه از نظر تاریخی حداقل این عید ابعادش خیلی از کریسمس مسیحی ها بزرگتره و مهمتره ولی افسوس که یکصدم اون به این عید بها داده نمیشه و...

فردا درس خوندن تعطیله و باید صفا کرد چون سالی یه باره و اگه بره دیگه رفته تا سال بعد، خدا مامان بزرگ رو بیامرزه هرسال میومد خونمون...

معمولا عیدای غدیر اول صبح همسایه ها و دوستای بابام میان و نزدیک ظهر هم فامیلها اینجا هستن، انواع و اقسام شیرینی و شکلات و بخصوص باقلوای قزوینی برای پذیرایی رو میز چیده شده که من رو تحریک می کنه هر دفعه از جلوش رد میشم یه دونه بردارم به همین خاطر همیشه بعد از عید غدیر جوش بارون میشم!

یه حس خوبی دارم که کمتر موقعی دارم و این حس حداقل میون اینهمه استرس واسه امتحان خیلی به دادم میرسه از روی همین حس این متنم رو تقدیم می کنم به همه شما دوستان عزیز:

((در کوله بار خود...در راه پر پیچ و خم تاریخ، همیشه یک سلاح داریم ،سلاحی که با آن به جنگ حق کشان باقیمانده از سقیفه بنی ساعده می رویم، سقیفه ای که حتی خود آن مکان در میان رشادتهای علی(ع) فتح گردید!

و زمانی که خون بر جبین علی(ع) نشسته بود کجا بودند مدعیان خلافت پیامبر!

براستی این مدعیان خلافت در خیبر چگونه عمرو را بر علیه علی(ع) تشویق می کردند؟!

وقتی در سقیفه بنی ساعده گرد آمدند تنها علی بود که بدن مبارک پیامبر(ص) را غسل میداد!!!

با غدیر همیشه در طول تاریخ می مانیم تا بگوییم می شناسیم زخم قلب محزون علی را!

و...با غدیر می مانیم تا بگوییم معنای بلند سکوت معنادار علی را در آن زمان می فهمیم و همصدا با علی فریاد می زنیم:

وحدت!))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد