همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

احسان جان تولدت مبارک

سلام عزیزان..

در ابتدا واجبه (کفایی!) که تولد دوست عزیزم آقا احسان رو صمیمانه تبریک بگم و از خدا عمر با عزت واسش آرزو می کنم..

چون خودم هم متولد اسفند هستم برای همین تموم خصوصیاتی که احسان تو طالع بینی متولدین اسفند نوشته رو تائید می کنم البته بجز نکات منفی اون(!!!)، جفتمون آخر سال متولد شدیم دیگه، یعنی اگه یکم صبر می کردیم و یه سال دیرتر بدنیا میومدیم و وضعیتمون خیلی بهتر میشد(!!!)..

راستش رو بگید، چقدر درس خوندید؟! البته چو دانم و پرسم سوالم خطاست!

عجب اتفاقایی تو این چند روز تو دانشگاه افتاد! چنان دعوایی در گرفت بین اصلاح طلبها و بسیجیها که واقعا تاریخی بود! مسئله هم بر سر تدفین شهدای گمنام در حیاط دانشگاه بود..

مسئله خیلی ساده ای نیست که بشه احساسی با اون برخورد کرد، بلکه هم حرمت اونها ممکنه خدشه دار بشه و هم اینکه صد در صد بعد از این اتفاق جو حاکم بر دانشگاه دقیقا مثل جو گلزار شهدا خواهد شد که البته چیز بدی نیست ولی پیامدهایی که از نظر فرهنگی بهمراه داره واسه دانشجو و دانشگاه خطرناکه:

جایی که زیر نظر وزارت علوم هست اگر زیر نظر بنیاد شهید هم قرار بگیره از دخالت این سازمان به دور نمیمونه و بنیاد میتونه ادعای حاکمیت به اون منطقه داشته باشه و بنابراین همونطور هم که دلش میخواد میتونه و اختیار داره که اونجا رو اداره کنه!!! (امیدوارم متوجه منظورم شده باشید)

یه خبر هم امروز به دستم رسید که دیشب گلزار شهدای گمنام تپه ی نور الشهدای قزوین(در منطقه فدک) مورد تخریب افراد ناشناس واقع شده که صد در صد با مسئله دانشگاه ما بی ارتباط نیست و حتما اعتراضی بوده به این حرکت مسئولین دانشگاه..

آقای غفوری فرد ریاست دانشگاه بدون نظر سنجی از دانشجوها حق اتخاذ همچین تصمیمی رو نداره و د سته که به ظاهر کار پسندیده ای داره انجام می گیره اما بنا به دلایل بیشماری که نمیشه تو این وبلاگ بنویسم تدفین شهدای گمنام بجز حتک حرمت اونها که مظلومانه رفتند و ظالمانه موندند میتونه خیلی شرایط رو برای دانشجوها عوض بکنه و رفت و آمد عوامل بنیاد شهید و نیروهای مسلح که از این به بعد باید شاهدش باشیم در محوطه دانشگاه بی معنی هست..(خدابخیر کنه)

وقتی در مصاحبه با غفوری فرد در مورد تشدید سختگیری حراست سوال کردم گفت:

دانشگاه فقط محل تحصیل علم هست!

اما اشون امروز با این کارشون دارن حرف خود رو زیر سوال میبرن..

**

دیروز تو دانشگاه ما آزمون کارشناسی ارشد بود، خواهرم هم شرکت کننده این آزمون بود و اگر بدونید در مورد کیفیت و نحوه برگزاری این آزمون چه چیزهایی گفت! فقط همین رو بگم که ما که نمیتونیم تو کلاسامون دو ساعت دوام بیاریم ببینید این بنده خداها چهار ساعت چه زجری کشیدن تو اونجا!

امروز که چون پنج شنبه هست و فردا تعطیلیه و میخوام برم بیرون نمیشه درس خوند، فردا هم که جمعه هست و.. شنبه ها هم که طبق قتوای برخی دانشجوها (مثل خودم) درس خوندن حرامه و بهتره اصلا تا عید امسال بی خیال درس و کتاب و.. بشم!

دعا یادتون نره..

فعلا..

نظرات 1 + ارسال نظر
احسان جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:23 ق.ظ http://www.rainsangle.persianblog.com

نوید جان کشتی منو
دستت درد نکنه به خاطر تبریک
خیلی دوست داشتم توی جو دانشگاه بودم ولی حیف

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد