همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

مثل پیچک

سلامی گرم، به گرمای اشک..

 

سلام عزیزان، در این چند روز متاسفانه بدلیل مشغله زیاد نتونستم وبلاگ رو آپ کنم و میلیونها ویزیتور رو منتظر گذاشتم!..

 

متنی رو که نوشته خودم هست تقدیمتون می کنم:

پیچک

هوا بوی سرسبزی میداد، بهار نزدیک بود، همه جا سبزه روییده بود، ((سنگها هم خزه زده بودند!))، ((صخره های سخت!)) نیز می خواستند گل کنند!، گرده گلها را نسیم بهاری به هر سو می برد و در هوا می فشاند، گلها زیباتر از همیشه بنظر می رسیدند، مخصوصا تک شقایق باغ که نظیرش در هیچ جای دیگر نبود، در پای گل، پیچکی جوان، به امید تکیه بر ساقه شقایق از خاک سر برآورده بود، گل لبخند زنان در دل پیچک امید رویش می پروراند و پیچک به امید رسیدن به سرخی گل راه پر پیچ و خم ساقه را می پیمود، راهی که با خارهای گیاهان دیگر پوشیده شده بود، پیچک از گل، قول گرفته بود که وقتی به او می رسد گل او را پذیرا باشد و پیچک از نزدیک سرخی گل را تماشا کند، پیچک همچون مجنونی دیوانه وار راه ساقه را پیمود، از میان خارها عبور کرد و به شوق دیدن گل لحظه ای درنگ جایز ندید، زیر رگبار شدید بهاری که همه مامن می گرفتند پیچک به راه خود ادامه می داد اما..

اما وقتی پیچک به نوک ساق رسید، گل چیده شده بود..!

***

شکر خدا چند روز تعطیلی داشتیم وگرنه با کلاسهای خسته کننده امروز تلفاتمون حتمی بود! استاد اکبرزاده که متاسفانه باز هم کرامت بخزج دادن و هرچی اطلاعات مختلف بدست آورده بودن از عربی و فلسفه و اخلاق و منطق و فقه و.. همه رو میکس کردن و تحویل مخ ما دادن! وقتی درسش تموم میشه گوشم مثل کسی که موج خمپاره گرفته باشدش سوت می کشه ولی باز انصافا دمش گرم که توی تدریس چیزی کم و کاست نمیذاره..

اما در مورد درس امروز لطفی برام خیلی عجیبه که چرا درسهایی که امروز داد مصداق عینی یا اصلا نداشته یا اگر داشته خیلی تعداد کم اهمیتی بوده، مثلا در مورد نکاح زن مسلمان با مرد مشرک و شرایط قبول اسلام و اینکه اگر زن قبل از ازدواج شرط بذاره واسه نفقه یا.. خیلی مصداقهای عینی محدودی داره و انصافا در مورد هر کدوم از مثالهایی که استاد زد اگر واقعا دو طرف پایه هم دیگه باشن و زن به امید نفقه و مرد به امید تمکین از سوی زن تن به ازدواج نده خب امکان نداره چنین محالاتی هم پیش بیاد! یا مثلا فراموش کردن تعیین مهریه پیش از عقد بعیده الان از سوی خانواده دختر (خصوصا) در ایران اتفاق بیفته و مثالهای دیگری هم که مطرح شد و در ضمن الان که هر دختری خودش رو سر تر از همه می دونه تعیین مهر المثل کار جناب حضرت فیله! بنده که امروز کلا موبایل بازی کردم و امیدوارم آخر ترم دچار حال گرفتگی نشم!

فردا مراسم تدفین شهدا هست و خدا ختم بخیر بکنه، من که میخوام بخوابم اگه خبری شد لطفا بنده رو هم در جریان بذارید..

فعلا..

بای..

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد