همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

باشد که نباشیم...

سلام، بهترین کلام

 

باشد که نباشیم...

تا چند نباشیم و ببینیم که هستیم؟

تا چند ننوشیم و ببینیم که مستیم...؟

تا چند نخوانیم و بخوانیم که خواندیم؟

باشد که نمانیم  و بخوانیم نماندیم....

تا چند بگرییم و دگر خشم بریزیم....؟

تا چند بخندیم و دُر از چشم بریزیم؟

تا چند سلامی بدهیم از پس لبخند؟

کینه بکشانیم، به سختی همه در بند

تا کی نسراییم و بگوییم سرودیم؟

دل هم نرباییم و بگوییم ربودیم

محنت کده قلب چو محنت نکشد سخت

روزی نشود ((روزی)) و باطل بشود بخت!

"نوید"

***

متاسفانه یا خوشبختانه(اگه نمره ضایعی گرفته باشیم!) استاد رسولی هنوووووز نمره منطق رو وارد سایت نکرده!!! البته نباید تعجب می کردم و جای تعجب هم نیست، چون سه روز پیش که ازش پرسیدم و گفت بعد از ظهر وارد سایت می کنه مشخص نکرد که کدوم بعد از ظهر منظورشه؟! ولی من که فکر می کنم تا عید نوروز دیگه وارد سایت می کنه!

و عجب از استاد فنائی!!!

به جون خومدم نمره های تاریخ رو خیلی باحال داده! من اگر آیات الاحکام رو هجده می شدم واسم قابل باور تر بود تا تاریخ رو!

من حاضرم شرط ببندم کتاب تاریخ خودمون رو خط به خط بیشتر از فنائی حفظم و تو امتحان هم هییییییچی کم ننوشتم و تحقیقم رو هم که یه سری بچه ها دیدن چند صفحه بود و چه طراحی داشت و حیف از اون جلد گالینکور و زحمت تایپ! من اگه می دونستم که قراره از تاریخ اسلام هم هجده بگیرم، از خودم یه صفحه آ-چهار تحقیق می نوشتم تحویلش می دادم! خیلی غیر قابل پیش بینیه فنائی! حد اقل اگر میخواست الکی نمره بده هجده و بیست و پنج صدم میداد من فکرمی کردم که شاید واقعا برگم رو تصحیح کرده!!!

این ترم که همه چی ماشالله چهار واحدیه و اگه استادها نخوان بسازن واقعا معدل مناسب آوردن سخته، و اگر دو تا از چهار واحدی ها رو ضد حال بخوری بقیه درسهات معطل می مونن!

***

اون چه که در درونت هست چه بد یا خوب، حقیقت تو هست، و اون چیزی که ظاهرت نشون میده با دیگران در ارتباطه...

در مورد بدی یا خوبی باطنت هم خیلی بحث هست که اصلا به نظر من اگه در اعمال و رفتارت با بقیه تاثیر منفی نذاره هیچ ارتباطی به کسی نداره...

متنی که الان می نویسم همین موضوع هست که متاسفانه تو ایران ما خوب و قشنگ جا افتاده که میگن: طرف رو دیدی....؟!!!

و بیچاره اون طرف اگر بخواد با نظر بقیه ظاهر سازی بکنه باید جلوی هر کسی با یه نمایی ظاهر بشه!

درست مثل خنده ای هست که واسه بقیه معلوم نیست پوزحنده یا گریه ای که بنظر بقیه معلوم نیست از شوقه یا از ناراحتی؟!  برداشت بقیه یه طرف، حرف و حدیث ها یه طرف...

پس دو راه بیبشتر نمی مونه و اونهم اینه که طرف یا بکشه تو خاکی و تحت تاثیر حرف بقیه باشه یا اینکه راه خودش رو بره، من که دومی رو می پسندم، تو چطور؟

نظرات 1 + ارسال نظر
رامین.ر پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:47 ق.ظ

این اولین آشنایی من با وبت بود شعرات خیلی عشقولانه می زنه ...ولی جدی جدی شعرات یه جورایی قشنگ قشنگ می زنه...........................

سلامت کو آی پی قشنگ!؟
ممنون از نظر لطفت اما فکر کنم که خودت هم یه جورایی عشقولانه می زنی آخه هر چی فکر می کنم نمی دونم کدوم بیت این شعرای آخری با انگیزه عشقولانه سرودم!!!...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد