همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

همکلاسی

روز نوشته های یک فقه و حقوقی...

english day

همکلاسی! تویی که فقط دو سه نیمکت تا من فاصله داری، سلام!

خوبید عزیزان...فکر کنم مثل من خسته باشید، من که دیگه نای هیچ کاری رو ندارم و فقط بعلت وجوب آپ کردن آن شدم، خیلی وقتم پره...تا نگاه ساعت می کنم می بینم ده شبه و باید انتظار فردا رو کشید...

یه استقبال خودم از شعر بهار تقدیمتون کنم:

من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید

و نگویم قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید!

بلکه هرجا سخن از عشق به میدان آمد

قلب محزون مرا یاد کنید...

بالاخره نتیجه مبارزات فمینیستی بشر رو ملاحظه کردیم و اولین استاد خانم خودمون رو تجربه کردیم! یادش بخیر الان درست چیزی در حدود یازده ساله که با زن کلاس نداشتم! خیلی واسم جالب بود!(خدا کنه جالب بمونه!) عجب استادی!!! انگار اسم همه رو از قبل حفظ بود و قبلا تمرین کرده بود، من که یه ترم اومده و رفته اسم بعضیها رو بلد نیستم!!!

بنده خدا عجب کلاس انگیسی گذاشت واسه ما! یه ضرب با لهجه امریکایی و بسیار سریع حرف زد که من تو دل خودم گفتم کاش زیر نویس داشت راحتتر متوجه می شدیم! من خودم از ابتدائی کلاس زبان رفتم و ولی الان دو سه سالی هست که مکالمه کار نکردم و اصلا آمادگی ذهنی نداشتم واسه همین در اوج توهم برای امور محسوس و غیر عینی a bit!!! رو بجای a few بکار بردم که استاد کوپ کرد!!! که من منظورم چی بوده؟؟؟!
اما در کل کار کردن با استاد خانم باید خیلی تنوع داشته باشه و در ضمن فکر کنم یه نمه رحم  در دل استاد خانم هست...

روزهای خیلی خسته کننده ای هست، استاد اکبرزاده خیلی صحبتهای جالبی می کنه ولی بنظر من(نظر شخصی) بهتره مباحث اخلاقی رو در ایام بیکاری از درس مطرح بکنه و از همین الان درس رو شروع کنه که دو جلسه(که برای درس چهار واحدی خیلی مهمه) از دست نره و از اون طرف به ما فشار وارد نشه...

خیلی قشنگ هم از زیر بار سوال امین در رفت که میخواست درباره نظر باخ بحث بکنه و در واقع کل حرفهای استاد رو زیر سوال ببره! چون این نظریه اشاره بر این داره که (از نظر خلق ذهنی): خدا خالق ما نیست و ما خالق خداییم.

که استاد این نظر رو غیر دینی دونست و اصلا در موردش حتی ذره ای حرف نزد، ولی منظور خلق و آفرینش جسمی نیست بلکه صورت و تجسم ذهنی هست، و اگر میخواست روی این نظریه کار بکنه کل حرفاش به باد فنا می رفت، چون هر شخص میتونه ادعا بکنه که بنا به دیدی که بخدا داره عمل می کنه و دین زیر سوال میره!!! اما این نظر صرفا غیر دینی نیست و جای بحث زیاد داره که متاسفانه استاد به حرف خودش مبنی بر اینکه دانشگاه با مدرسه تفاوت داره هم عمل نکرد و فقط حرفای خودش رو به ذهن ما تزریق کرد!

اینکه به من نگاهی کرد و با لبخندی گفت: ما بدبختی از عربها نمی کشیم... هم بعلت بحث دیروز بین ما بود که نمی دونم چرا؟! ولی فکر کنم تجاهل می کنه یا...(شایدم من جاهلم)

***

یه بحث هست در اصول الاستنباط که میگه: عوارض ذاتی هر چیز بنا به ارتباط با هدف در زمره موضوعات آن قرار می گیرند و...

که این نظریه جدید هست و بنظر من به دلیل همین نظر جدید و نظریه مخالف اون که ابن سینا و منطقیون قدیم داشتن هست که ابن سینا و کلا دانشمندهای قدیم بسیار بسیار کاملتر از امروزیها هستند و هر دانشمند واقعا علامه هم بوده و دیگه دنیا ابن سینای دیگری رو نخواهد دید...

نمونه دیگر امام علی(ع) که حتما نظریه قدیم رو داشته که در تجوید و ترتیل و صرف و نحو و فقه و همه و همه خبره بوده، بنظر من با نظریه جدید عملا علم انسانها ناقص میشه، چون با تعریفی که از کمال علم میشه داشت خوب اینه که همه ابعاد اون کامل باشه هر چند ارتباط کمتری با هدف داشته باشن، مثلا فقیهی که قرائتش خوب باشه صد در صد در علم فقاهت اون هم تاثیر داره چون میخواد از روی آیه خودش استنباط کنه و باید قرائتش صحیح باشه، همچنین اگر بخواد در جایی به حکمی استناد کنه چه بهتره آیه رو با لحنی بخونه که تاثیر گذار باشه و باید از تجوید استفاده کنه، خودتون ببینید در توفیق این فقیه چقدر علوم دیگر موثر هست حتی علوم ریاضی و زیست و...که خیلی دوست داشتم در این مورد با نمازی فر بحث کنم اما...(!)

یک دانشمند قدیم برابر هست باچندین دانشمند جدید در رشته های مختلف که فقط در یک بعد نسبت به قدیم رشد کردن ولی توفیق چندانی در کارها ندارند!

***

تقدیم به خدای خوبم که همه عناصر طبیعتش دوست داشتنی و از روی ((علم ازلی)) هست:

باد و طوفان، سوز و سرما

تابش خورشید و گرما

چون ز لطف تو برآید

گو در آید، بس خوش آید!

***

بچه ها (و خصوصا خانمها که جاهای خوب رو رزرو می کنن!) لطفا یه جا واسه من نگه دارید تا مجبور نشم صاف روبروی استادهایی که شور عشق نسبت بهشون دارم قرار بگیرم (همون استادی که قبلا مژده درس داشتن باهاش توسطتون بهم رسیده بود!)

***

فعلا...

دعا یادتون نره...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد